loading...
تازه2014
انشتین بازدید : 5 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)

1 – هماهنگی چشم و دست
هماهنگی بین چشمها و اعضای بدن یکی از مهارتهایی است که همزمان با دیدن صفحۀ نمایش و فرمان مغز به دستها و انگشتان صورت می‏پذیرد و نکتۀ قابل تامل این است که این کار در بازیهای کامپیوتری در حداقل زمان و حداکثر سرعت باید انجام پذیرد.
همچنین این مهارت به این صورت به ما کمک می‏نماید که مثلا همزمان با اینکه شما یک وسیلۀ موسیقی مانند گیتار را می‏نوازید، بتوانید نت مخصوص به آن را نیز بخوانید و با دیدن آن نت، دستان و انگشتان خود را بر روی سیمها به حرکت در آورید و مثال دیگر اینکه همزمان با اینکه شما رانندگی می‏کنید، پیچ رادیو را چرخانده و یا اینکه کار دیگری انجام دهید.
در کل هنر هماهنگی چشمها و دستها یکی از مهارتهایی است که بیشترین اثر آنرا در ورزشهای شرقی مانند جودو و … می‏بینیم.

 

 

action
2 – مهارتهای اقتصادی
بعضی بازیها به گونه‏ای طراحی شده‏اند که کاربر را مجبور می‏سازند لحظه به لحظه نسبت به جمع آوری پول و یا همان ذخیرۀ مالی جهت صرف در مراحل دیگر تواناتر شده و یاد بگیرد که چطور با یک سکه اضافه‏تر می‏توان یک شهر را خرید و همچنین این نوع بازیها چگونگی صرفه‏ جویی و اهمیت آنرا به کاربر آموزش می‏دهند.

 


 


3– تواناییهای فیزیکی – مهارتهای فنی مهندسی

بسیاری از بازیها همان قوانین فیزیکی که در زندگی واقعی استوار است را دربر دارند. مثلا : تاثیر شدت وزش باد در تیراندازی و یا زاویه‏ای که برای پرتاب نارنجک به آن طرف دیوار باید اندازه‏گیری شود و یا پرش از یک چاله بزرگ که نیاز به عقب نشینی به اندازۀ کافی دارد.
در این مورد می‏توان به افزایش توانایی حل مسائل پیچیده مانند درست کردن پازل هایی سخت در بازی Syberia و یا پیدا کردن تصویری خاص در میان قابهای روی دیوار و در کل دقیق تر شدن دید و ریز شدن بر روی مسائل زندگی خود یکی از توانایی هاییست که اکثرا در بازیهای adventure بیشتر یافت می‏شود.

 


 



۴ – افزایش قدرت و سرعت تایپ و نوشتن
تایپ کردن یکی از مهارتهایی است که امروزه بسيار براي دانش پژوهان مهم است. از مزایای یک تایپیست خوب بودن این است که می‏توانیم یک رزومۀ کاری خوب و استاندارد و قابل قبول نوشته و یا اینکه در کوتاهترین زمان ممکن پایان نامه دانشگاهی خود را، خود بنویسیم و یا اینکه یک ایمیل رسمی را آنطور که باید تنظیم نماییم.
گفتگو (chat) همزمان بین کاربر و رایانه در بعضی بازیها قسمت کلیدی بازی می‏باشد همچنین کلیدهای میانبر سریع (Hot Keys) که به جای کلیک کردن ۳ بار ماوس در جاهای مختلف، می‏توان بدون اتلاف وقت و فقط با یک کلید مخصوص آن کار مورد نظر را انجام داد. نکته مهم این است که پس از مدتی جای هر کلید در ذهن ثبت شده و همین باعث ارتقای مهارت تایپ و کلیدیابی در صفحه‏کلید میگردد.

 


 


5 – کارهای گروهی و مدیریت و رهبری
علیرغم اینکه گفته می‏شود بازیهای رایانه‏ای برخلاف حس اجتماعی شدن و در اجتماع بودن هستند، در بازیهای استراتژیک ما می‏آموزیم که چگونه با همراهان خود همکاری کرده و یا اینکه یک جامعه یا یک شهر و یا یک تمدن را اداره کنیم. در این نوع بازیها می‏آموزیم که وقتی یک نقش به ما داده می‏شود، باید آن نقش را به بهترین نحو انجام داده و هیچ کم و کاستی نگذاریم و تا آن را به پایان نرسانیده، نمی‏توان به مرحله بعد راه یافت.
همچنین می‏آموزیم که چگونه مراقب جان و وسایل همراهان خود باشیم. در صورتیکه آنها زخمی شده و یا مهمات ندارند، از جان و مهمات خود به آنها ببخشیم و … که در زندگی واقعی نیز دقیقا همینطور باید عمل کرد.
همچنین در بازیهایی که رهبری و مدیریت وظیفۀ ماست، یاد می‏گیریم که چگونه به زیردستان خود راههای موفقیت را بیاموزیم و وظایف آنها را تنظیم کنیم. همچنین در صورتیکه اشتباهی از آنها سر‏می‏زند راههای انجام بهتر آنرا به آنها گوشزد کنیم .

 

modern games
 


6 – رفتار منطقی با افراد بد و خشن و مشکل‏ ساز
در بعضی بازیها مشاهده کرده‏اید که چطور با یک فرمانده خشن باید رفتار کرد که او ناراحت نشده و در عین حال کار خود را انجام دهید و یا مثلا فرار کنید همچنین گاهی اوقات اصلا نباید به اطرافیان اهمیت داد و باید بی‏تفاوت از کنار آنها گذشت و در صورتیکه به جملات آنها پاسخ داده و بخواهیم با آنها صحبت و بحث کنیم، نتیجتا به دعوا و دعوا نتیجتا به کاهش میزان سلامتی در بازی می انجامد.
مثلا در یک بازی پلیسی در صورتیکه ما فرد خطاکار باشیم، باید به گونه‏ای با پلیس رفتار نماییم که گویی اصلا چنین عملی انجام نشده و یا در صورتیکه ما پلیس باشیم و بایک فرد جانی که اسلحه نیز به همراه دارد برخورد کنیم، باید به گونه‏ای با وی برخورد شود که اصلا متوجه پلیس بودن ما نشده و یا اگر هم متوجه شود به گونه‏ای با او برخورد نماییم که دست به اسلحه نشود.
در کل در بازیهای رایانه‏ای می‏آموزیم که در مسائل روزمره زندگی بسیار خونسرد برخورد کرده و راه خود را به راحتی باز کنیم و بدانیم که هیچ گره‏ای نیست که گشوده نشود.

 

gangester

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساعت ضد آب کاسیو Casio EF-565


ساعت ضد آب کاسیو Casio EF-565


ساعت Casio EF-565 یکی از جدیدترین مدل های عرضه شده شرکت Casio می باشد. این ساعت دارای روز شمار نیز می باشد و با 6 ماه گارانتی تعویض عرضه می شود ...   

قیمت : 55,000 تومان

توضیحات خرید پستی

فرم دهنده ايربرا


ایر برا را فقط کافی است امتحان کنید، شما هم آن را به عنوان راحت ترین و مناسب ترین لباس زیر خود برای تمامی موقعیت ها انتخاب می کنید. تهيه شده با بهترين جنس بدون ايجاد حساسيت.

 قيمت : 40,000 تومان
  • ساپورت پوست ماری

    ساپورت پوست ماری

    ساپورت پوست ماری، تهیه شده از پارچه ای با کیفیت عالی می باشد که قابلیت کشش و مقاومت بالا برای هر سایز را داراست. بسیار بی نظیر، شیک و زیبا مخصوص مشکل پسندان ...

    قیمت : 28,000 تومان

    توضیحات خرید پستی

    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در باره وبلاگ چیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 12,223