loading...
تازه2014
انشتین بازدید : 5 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)


Blue Origin

ناسا پنج شنبه اعلام کرد که Blue Origin اولین آزمایش موتور موشک BE-3 را که بر مبنای سوخت هیدروژن – اکسیژن کار می‌کند با موفقیت انجام داده است. این آزمایش در 3 آذر ماه انجام شده است و جزو سری آزمایش‌هایی است که برای ساخت سفینه‌ی سرنشین دار Blue Origin صورت گرفته است. در این آزمایش مرحله‌ی شروع، پرتاب، بلند شدن از زمین و نشستن مورد بررسی قرار گرفتند. سفینه‌ی Blue Origin قرار است برای حمل مسافران فضایی به مدارات پایینی زمین مورد استفاده قرار بگیرد.

در طول آزمایش موتور BE-3 برای 145 ثانیه روشن بود تا عملیات پرتاب با رسیدن به قدرت 110000پوندی شبیه سازی شود برای 4 دقیقه در حالت ایستا بود تا در نهایت در طی یک دقیقه با قدرت موتور 25000 پوندی مانور فرود عمودی شبیه سازی شود. این آزمون ادامه تست‌های دیگری است که ناسا سال گذشته در مرکز فضایی Stennis در می‌سی‌سی‌پی انجام داده بود. همانطور که می‌دانید توسعه موتورهای موشک‌ها عملیات بسیار پیچیده‌ای است، چراکه این موتورها می‌بایست تحت شرایط دمایی سختی از -253 درجه سلسیوس –که دمای هیدروژن مایع است- تا 3315 درجه سلسیوس (که دو برابر نقطه ذوب آهن است) را تحمل کند، تمام این اتفاقات نیز می‌بایست در طول بازه‌ی کوتاه پرتاب بیافتد.

موتور BE-3 از هیدروژن مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کند و در حقیقت قرار است بخشی از سیستم بوسترهای بازیافت پذیر باشند که سفینه را قادر می‌سازند برای چند بار از آن‌ها استفاده کند (مشکلی که سایوزهای روسیه با آن روبرو هستند).

Blue Origin یکی از چندین شرکت خصوصی است که در پی رساندن انسان به مدارات پایین جو برای ناسا هستند و در حقیقت بخشی از پروژه تجاری سازی ناسا است که در طی آن ناسا در پی ورود بخش خصوصی به صنعت توسعه‌ی موتورها و سفینه‌های گردشگری فضایی است.

به گفته‌ی راب میرسون مدیر شرکت Blue Origin:

کار کردن با ناسا توسعه BE-3 را برای رسیدن به تست پرواز بسیار سرعت داده است. سیستمی که قرار است طی آن انسان به مدارهای پایینی زمین منتقل شود. BE-3 موتوری است ارزان و کاربردی که می‌توان از آن در ماموریت‌های تجاری به خوبی بهره برد.

 
انشتین بازدید : 2 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)

Kawasaki J، یک خوردروی مفهومی عجیب با دو وضعیت مسابقه و عادی
در روزگاری زندگی می کنیم که مرزهای بین خودرو، موتور و دوچرخه در حال از بین رفتن است. در نمایشگاه خودروی توکیوی امسال از وسیله نقلیه ای رونمایی شد که به این باور ما بیش از پیش دامن می زند.

کاوازاکی جِی (Kawasaki J) از لحاظ فنی سه چرخ دارد. در وضعیت مسابقه ای دو چرخ جلو به هم نزدیک شده و کل بدنه این ماشین به سمت پایین متمایل می شود و حالت اسپرت به خود می گیرد. در حالت عادی، "کاوازاکی جِی" قامتی صاف تر به خود گرفته و چرخ های جلو از هم باز می شوند.
در ادامه مطلب تصاویر بیشتری از "کاوازاکی جِی" را خواهید دید.
انشتین بازدید : 7 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)

12 توصيه براي کاهش تماس با امواج موبايل

چکیده:
در حال حاضر در جهان حدود 9/1 ميليارد نفر از تلفن همراه استفاده مي‌کنند و اين آمار در آمريکا فقط به 220 ميليون نفر مي‌رسد. تصورش را بکنيد ما در چه دنيايي از امواج تلفن‌هاي همراه زندگي مي‌کنيم. پژوهشگران دانشگاه صنعتي اميرکبير به تازگي با هدف بررسي خطرات احتمالي امواج الکترومغناطيسي تلفن همراه، آثار اين امواج بر بافت‌هاي مغز و جمجمه‌ را مدل‌سازي کرده‌اند.
12 توصيه براي کاهش تماس با امواج موبايل
انشتین بازدید : 8 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)
چکیده:
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همچنین با ترویج فرهنگ شهرنشینی در کلان شهرها و تشویق مردم به استفاده از وسیله های نقلیه عمومی و دوچرخه برای جلوگیری از آلودگی هوا ،مدیران شهری را به کشف راه حل های بهتر برای استفاده از این وسیله ها واداشته است
صرفه جویی درفضا با آسانسور دوچرخه
انشتین بازدید : 6 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)
ه:
بازیهای رایانه‏ ای علی رغم تاثیرگذاری منفی بر روح و روان و جسم افراد و بخصوص کودکان و نوجوانان و همچنین بدآموزی‏ هایی که دارند، در بعضی اوقات بسیار مفید واقع شده و می‏توانند استادانی با تجربه و کارآزموده برای آموزش مهارتهای زندگی باشند. بخصوص بازی هایی که دسته جمعی بوده و یا اینکه ماجراجویانه و حادثه‏ ای-فکری (adventure) باشند. در اینجا به مهارتهایی که می‏توان از بسیاری باز بازیهای رایانه ‏ای آموخت اشاره‏ای مختصر می‏شود.
تاثيرات مثبت بازي هاي رايانه اي
انشتین بازدید : 12 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)

مهندسان انگلیسی دست به ساخت خودرویی زده‌اند که می‌تواند از گلوله سریع‌تر برود! طراحی این خودرو که «بلادهود» (کارآگاه) نام دارد سه سال به طول انجامیده و قرار است اواخر سال ۲۰۱۲ رکورد سرعت زمینی را در بستر یک دریاچه خشک‌شده در کیپ شمالی در جنوب آفریقا بشکند. قدرت این خودروی مافوق صوت از یک موتور جت که در بالای یک موشک هیبریدی قرار دارد تامین شده که این ترکیب می‌تواند ۱۳۵ هزار اسب بخار و برابر با قدرت خودروی ۱۸۰ فرمول یک نیرو تولید کند
خودرویی سریع تر از فشنگ! + عکس
انشتین بازدید : 7 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)

“Gyro” خودروی دو چرخی، با تمامی امکانات مدرن +تصاویر

چکیده:
پیکنیک همیشه برای آرامش و دور شدن از فضای شهری بوده است و نیاز است تا به هر نحوی که شده این آرامش به وجود آید. اقامت در یک مکان خوب و یا استفاده از منابع طبیعی و گاهی حتی داشتن یک خودروی خوب می تواند این آرامش را در شما ایجاد کند
“Gyro” خودروی دو چرخی، با تمامی امکانات مدرن +تصاویر
انشتین بازدید : 7 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)

حرکت پرشتاب روی برف و گل

چکیده:
سیستم این دستگاه شبیه به ماشین های مخصوص حرکت روی برف است. این ماشین مجهز به موتورهای الکتریکی قوی است و میتواند روی برف و گٍل حرکت کند. همچنین مجهز به تکنولوژی سوخت سلول های هیدروژنی می باشد.
حرکت پرشتاب روی برف و گل
انشتین بازدید : 12 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)
چکیده:
گام اول در خرید یک محصول الکترونیکی مانند لپ‌تاپ، تعیین کردن نیازهای اولیه و اساسی است. برای مثال ممکن است برای فردی، طول عمر باتری یکی از فاکتورهای مهم در خریدن یک لپ‌تاپ باشد و برای فردی دیگر قدرت پردازنده در اولویت نخست قرار گیرد.
راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان
ساعت ضد آب کاسیو Casio EF-565


ساعت ضد آب کاسیو Casio EF-565


ساعت Casio EF-565 یکی از جدیدترین مدل های عرضه شده شرکت Casio می باشد. این ساعت دارای روز شمار نیز می باشد و با 6 ماه گارانتی تعویض عرضه می شود ...   

قیمت : 55,000 تومان

توضیحات خرید پستی

فرم دهنده ايربرا


ایر برا را فقط کافی است امتحان کنید، شما هم آن را به عنوان راحت ترین و مناسب ترین لباس زیر خود برای تمامی موقعیت ها انتخاب می کنید. تهيه شده با بهترين جنس بدون ايجاد حساسيت.

 قيمت : 40,000 تومان
  • ساپورت پوست ماری

    ساپورت پوست ماری

    ساپورت پوست ماری، تهیه شده از پارچه ای با کیفیت عالی می باشد که قابلیت کشش و مقاومت بالا برای هر سایز را داراست. بسیار بی نظیر، شیک و زیبا مخصوص مشکل پسندان ...

    قیمت : 28,000 تومان

    توضیحات خرید پستی

    تعداد صفحات : 3

    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در باره وبلاگ چیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 24
  • بازدید کلی : 12,229